niedziela, 9 marca 2014

Becca Fitzpatrick - Seria Szeptem





tytuł oryginału: Hush Hush Series
wydawnictwo: Otwarte
data wydania: 01. 2010 – 11.2012
liczba stron: 1552
ocena: 7/10
Pamiętaj, że człowiek się zmienia, jednak jego przeszłość nigdy.
Przez kilka ostatnich dni wędrowałam [po raz kolejny] po świecie stworzonym przez Becce Fitzpatrick. W ramach przypomnienia, odświeżałam sobie serię „Szeptem”, której głównym motywem są Nefilowie i upadłe anioły.
Nie wiedziałabym, czym jest normalność, nawet gdybym się o nią potknęła.
Paranormalne motywy to jeden z moich ulubionych tematów literackich, dlatego też  tak często sięgam po tego typu lektury. Dość często także zabieram się za ponowne czytanie ulubionych serii. „Szeptem” to jedna z wielu ulubionych. 


Moje kolejne spotkanie z Norą i Patchem nie było już tak emocjonujące jak to pierwsze. Z pewnością dlatego, że wszystko, co pierwsze jest dla nas (zazwyczaj) niezwykle ekscytujące i zapadające w pamięć. 

Seria ta niewątpliwie zapada w pamięć, ale zawiera też motywy, które łatwo zapomnieć. Na dzisiejszym rynku literackim znajdziemy wiele podobnych książek. Topos upadłego anioła, zakazanej miłości i życiowego wyboru jest powszechny. Właściwie nie ma w niej nic odkrywczego, ale czyta się nader przyjemnie. Może dlatego właśnie lubię do niej wracać i dlatego też na mojej półce widnieją teraz fizycznie, a nie jedynie w formie ebooków.

Czy seria ta warta jest polecenia? Czytelnikom, którzy lubują się w fantastyce z nutą lekkiego romansu, zdecydowanie. Czytelnikom twardo stąpającym po ziemi, niekoniecznie przypadnie do gustu.  Ale nie musi ona przecież podobać się wszystkim. 


3 komentarze:

  1. Jakoś nie jestem przekonana do "Szeptem" odrzuciła mnie od niej jedna recenzja, z której wyczytałam, że większość książki zerżnięta jest ze "Zmierzchu", jedynie zmieniono miejsca, postacie, ale motywy podobne i sytuacje, jeszcze silę nad nią zastanawiam, ale na razie nie mam w planach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądzę. Seria "Szeptem" to jedna z najlepszych serii jakie czytałam. Tajemnice i różne ciekawe wydarzenia. Ta seria jest wyjątkowa na swój sposób. Nie można zniechęcać się do jakieś książki przez jedną, głupią opinię ;)

      Usuń
  2. Pierwszą część kupiłam z ciekawości nie bardzo wiedząc o czym jest. Też myślałam, że będzie bardziej w stylu Zmierzchu, jednak pozytywnie się zaskoczyłam, ponieważ moim zdaniem tak nie jest. I tak na mojej domowej półce również zagościły wszystkie tomy serii o Norze i Patchu :)

    OdpowiedzUsuń